Aleš a Irena Kubicovi

ČeštinaDeutschEnglishPolski

Ubytování & Wellness & Jóga & Půjčovna & Výlety

Výlety

Píšeme o výletech, které jsme absolvovali na vlastní pěst v Národním parku České Švýcarko, v CHKO Lužické Hory a ve Šluknovském výběžku.

Po modré z Lipové

Z Lipové okolo zámku až na piknik u kaple sv. Jáchyma Zaparkujte před místní samoobsluhou, před místní školou. Po modré pak okolo informačního centra (vzorový podstávkový dům) směrem k Zámeckému rybníku. Překvapí vás jak zrekonstruovaný zámecký park, tak i torzo zámku stále čekající na rekonstrukci. Po hrázi rybníka pak pokračujte po naučné stezce. Hezké i […]

Publikováno:5.5.2020  -  Štítky:Výlety

Údolím Milířinky na vrchol Weberberg

Auto můžete v klidu zaparkovat u autobusové zastávky Lesná, Jiřetín pod Jedlovou. Je zde turistický rozcestník. Vydejte se přes silnici po žluté směrem Hornická naučná stezka (zelená NS), která Vás bude provázet po většinu výletu. Hornická naučná stezka v údolí potoka Milířka. Stezka zpřístupňuje množství dochovaných pozůstatků po průzkumných pracích a těžbě stříbrných rud, barevných […]

Publikováno:26.4.2020  -  Štítky:Výlety

Tajemství v okolí Rousínova

Rousínov se nachází v Lužických hor, 3 kilometry od Cvikova.Parkujeme u čerpací stanice ONO ve Cvikově a vydáváme se na koloběžkách po asfaltové cyklostezce směr Svor (asi 1 km dlouhá, vhodná i na kolečkové brusle, pozn., škoda že nevede až do Rousínova). Dále pokračujeme vlevo po polní cestě (výhled na horu Klíč), kde děti nacházejí […]

Publikováno:17.4.2020  -  Štítky:Výlety

Nahoru na Chřibský vrch

Krátký výlet z obce Chřibská (můžete zaparkovat na náměstí) začíná po zelené turistické značce směr Lesní divadlo. K odbočce na Lesní divadlo dorazíte za 2 km. Od odbočky už se jdete jen do kopce. Pod vrcholem se objeví suťová čedičová pole a bukový les. Na vrcholu je několik neznačených vyhlídek (viz. foto), které vyzývají k […]

Publikováno:13.4.2020  -  Štítky:Výlety

Procházka v okolí Kamenné Horky

Z Bohemian Cottage se vydejte po modré směr Doubice . Po 500 metrech dorazíte k vyhlídce Hely. Pokračujte po modré a za kilometr dorazíte k romantické studánce Hanička. Pokračujte dále po modré a za 1 km se objeví rozcestí U Pěti cest. Nyní se budeme vracet zpět na Kamennou Horku. Po 500m se objeví louka […]

Publikováno:27.3.2020  -  Štítky:Výlety

Výlet za Úzkými schody

Pěší výlet z Rynartic do Doubice přes Křížový vrh a Úzké schody. Zaparkujte na parkovišti vedle hotelu Zámeček v Rynarticích a vydejte se vzhůru na Křížový vrch, místo které nabízí jeden z nejkrásnějších výhledů na Česko Saské Švýcarsko. Až se pokocháte , sejděte na druhou stranu vrcholu, pak narazíte na modrou turistickou značku. Po modré […]

Publikováno:20.3.2020  -  Štítky:Výlety

Na Pravčickou na kole?

Přímo na Pravčickou bránu žádná cyklostezka nevede a jen po cyklostezkách se může jezdi na kole v Národním parku. Ale…, jsou tu jiné možnosti? Na kole se přiblížit a dojit zbytek pěšky. Kam se přiblížit? Buď k rozcestí Tři prameny nebo na Mezní Louku. U obou míst jsou cyklo-stojany. Například z Krásné Lípy pojedete směrem […]

Publikováno:24.10.2019  -  Štítky:Výlety

Z Kamenné Horky na Vlčí Horu

Nobilis Tilia trail “pěšky za bylinkami” Bohemian Cottage, Krásný Buk 1 km, Sněžná 2,5 km, Vlčí Hora 4,5 km zpět: kaple sv.Anny 5,5 km, Kyjov 7 km, Kamenná Horka 10 km Pěší výlet začneme na Kamenné Horce (490 m.n.m.) a po modré dolů se vydáme do osady Krásný Buk (památková zóna posetá podstávkovými domy) a […]

Publikováno:25.9.2019  -  Štítky:Výlety

Pohyb a vědomosti v obci Prysk

Naučná i  pohybová stezka je dlouhá 2,5 kilometru, začíná u místního obecního úřadu Dolní Prysk (bezproblémové parkování ) a končí v centru Horního Prysku. Ze stezku se dá v klidu zkrátit různými nábližkami. Zastavení, jak pro dospělé tak pro děti jsou v dřevěném designu, a vybízejí k vyzkoušení silových dovedností.Samotná obec je malebná se spousty […]

Publikováno:7.9.2019  -  Štítky:Výlety

Okolo hradu Hohnstein

V Saském Švýcarsku je několik často navštěvovaných hradů, jeden z nich je i hrad Hohnstein nacházející se 39 km od Krásné Lípy. Při dnešní toulce jsme se prošli podhradím a objevili naučnou stezku Lenrpfad vedoucí mezi skalními útvary. Cesta střídá sestupy krásnou lesnatou krajinou, kde si budete připadat jako v pralese s možnostmi vystoupit nahoru […]